Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Susann, Helen o Asa

Av Helen & Susann - 4 oktober 2008 12:48

Halloj allihopa

Upp vid 8.00, drack ett par koppar kaffe samt roka en limpa- sen dax for frukost som vi intog vid havet. Sen hem o smorja in oss, sen longtail till Railey beach. Dar har vi slappat hela dagen. Vi hyrde oss en kanot och paddla ut till nagra grottor. Var ett javla liv pa Susann o Asa nar vi skulle in i grottorna- men jag satt bak o styrde :-), sa det var inte mkt att valja pa. Jag (Helen) var lite nyfiken pa om man kunde komma upp i kanoten om man hoppat i  havet, jag testade det - det gick inte! Jag valte hela kanoten med passagerare och tillhorigheter. vi fick oss dock ett gott skratt. Jag ar dock lite lessen for mina nya Dolce Gabbana glasogon borta, snyft- de dyra!  Susann paddla dock inte, i gengald fick hon betala hyran for kanoten(40 kr). Sen intog vi en god lunch ,med efterratt/ for 3 pers gick det pa 140 kr. Efter stranden tog vi oss en massage- underbart! Nu pa vag hem for att vila lite.

Pa mandag skall vi byta hotell till ett billigare, men lika fint. Kostar ca 100 kr per natt per person.

Inte nog med att Susann glomde flygbiljetter hemma, hon har oxa glomt koden till sitt bankomatkort-smart! Hon glomde aven solhatt, shorts idag nar vi akte till stranden- tror hon har semester fran allt ansvar:-)


Pozz pa er alla sa lange

 
 
Ingen bild

Tess

4 oktober 2008 13:24

Helene!!! Tycker du ska sluta mobba min storasyster nu, tur inte ja e me för då hade ja givit dig på moppo!!!;)
Låter iaf som om ni har det super och skrattar mkt, en annan jobbar å sliter idag... är barnledig så det blir väl en sväng på krogen... Bella kanske skulle ta å va hemma me jossan så drar jag me mig grabbarna magnus å pip på grand ikväll =P hehe

 
Ingen bild

pip

4 oktober 2008 14:18

hjelp mej med tvätten & disken

 
Ingen bild

Svärfar Lars

4 oktober 2008 14:45

Simma lugnt,vi håller kollen.
Birgit o Lars.

 
Ingen bild

Camilla

4 oktober 2008 14:51

Det tycker jag du ska göra Tessan, killarna måste vara helt slut nu efter allt markarbete...:-D Eller så ställer du upp och hjälper Pip med tvätten!
Vi är barnlediga vi med, så här sitter man!

Helen: Vad roligt att få köpa ännu ett par solglasögon!!Hittar säkert ett par fina, men du kanske ska kolla om dom har ett par senil-snöre också?:-D Ifall du drabbas av "Susann syndromet"

Ha det bäst!

 
farmor

farmor

4 oktober 2008 15:27

farmor leder fortfarnde coachkampen... oavgjort idag mot Grundsund.. 0-0. allt lugnthär hemma.. fest nu. ladies night med anneli och sofia...hej hopp

http://www.farmor13.blogg.se

 
Ingen bild

Nann

4 oktober 2008 15:31

Hej på er
Låter som ni har det underbart en sån resa skulle ju inte vara helt fel :-)

Men ta det lugnt nu å gör inget som inte jag skulle ha gjort :-)

Kram Nann

 
jossan

jossan

4 oktober 2008 16:24

hej mamma du får logga in mer på msn jag saknar dig,dig med helen... hoppas ni har det bra. hoppas mamma att du har köpt kläder till mig

http://ilovefotball.blogg.se

 
Ingen bild

magnus

4 oktober 2008 17:16

Denna j¨¨¨la tvätt och disken städning men bella städade hela undervåningen idag matchen blev ¨noll noll hoppas du har råd att köpa nya glasögon helen nu skall jag och pip åka och bada bastu
ha det bäst
magnus

 
Ingen bild

isabella som saknar mamma

4 oktober 2008 17:30

mammiiiiiiiiiii, jag saknar dej, nu får du allt komma hem?
jaså det va såhär du tänkte att jag skulle städa eller ? :-P
mamma glöm inte nagel sakerna & evisu jeansen,

harre jesus här jobbar & sliter pappa och du hör inte ens av dig det va dålig stil *PUUUUUST*

föresten är det skönt på pansionsresan ?

älskar dej mamma (:

 
Ingen bild

Mohammed Abdullah Jihad Dilbo Alhemad Jasifar Afar

4 oktober 2008 17:43

HEj MAMMA HEJ HEJ HHEHEHEHE.
Duvet att jag lipar varje kväll när du inte är här. Du pussar mig inte godnatt längre. Känns som du inte älskar mig längre :*(
Skoja bara. Det är skönt utan dig =D Ingen som säger;
Städa rummet, dammsuga och damma.
Lägg dig klockan 23.00 Du har skola imorn.
Väcker mig på morgonen. Skitnice alltså.
Fast jag saknar dig ändå.
EvisuJeans. Hittar du någon fet ring eller armband så. Gärna en fet kedja till halsen.
Lite anabola med ehhehehe.

Jag ska hälsa från Morfar och Sarah Barah.
Tottes nya ledare är jag, varje gång jag tar fram toffeln så lägger han sig, jag har lärt upp han bra.

 
Ingen bild

bellabus

4 oktober 2008 19:06

mamma, ring så fort du hittat det jag vill ha, haha saknar dej & älskar dej .

 
Ingen bild

Pernilla

5 oktober 2008 14:14

Ni verkar juh ha det helt underbart. Åk tuk tuk, det är roligt, om inte annant så kan åsa cykla, kan behöva lite träning nu!
Ha det så gott, medans vi här hemma jobbar i stormen. =)

 
Ingen bild

synne

5 oktober 2008 14:24

Det blev 3 valpar som överlevde.Den fjärde vad missbildad och dog efter en stynd.alla mår nu bra.Olgis är mager som en skrika.Kan du så finns bilder på bloggen.Kram synnöve

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen & Susann - 27 mars 2010 18:11

 Nu så... Inte många dagar kvar till allt ska på plats, närmare bestämt 27 dagar. Såååå har ni inget för er, kom gärna förbi o hjälp till. Medtag stövlar alternativ grodfötter, handskar, lite verktyg o ett jädra gott humör    Om ni är upptagna...

Av Helen & Susann - 25 december 2009 23:14


   Hej alla, denna gång blev resan till Sälen för att fira jul tillsammans. Vi hyr en stuga för 12 pers på Dammkölsringen, stugan har tre våningar...4 sovrum..hyfsat stor bastu mm. De som är med är såklart familjen Dahlgren..Helen, Magnus, Bobbe,...

Av Helen & Susann - 26 maj 2009 17:11

Hej tjejer, nu e det snart dags... Tjejfest på lördag. Tur att vi har inhandlingen klar från Tyskland, hua- vill ju inte råka ut för vätskebrist på västkusten. Undrar vad kockarna har planerat i matväg, 3-rätters månntro? Och till festarrangörerna v...

Av Helen & Susann - 6 maj 2009 09:57

Ja som sagt nu e allt uppe och det mesta på plats. En del av hos har redan byggt om... Inget ont om det, vi fick ju riva upp några del ggr förra året pga vattenläcka :-( Nu e det bara det goa kvar: mys, läsning, goa grillkvällar, spelkvällar, korsord...

Av Helen & Susann - 26 april 2009 15:02

Jaha, då var det premiär i helgen och allt( ja det mesta iaf) är på plats. Tur med vädret hade vi oxå. Synd bara att man inte är där nästa helg men Helen, du får hålla ställningarna och se till att grabbarna inte är i bastun för länge och att dom ser...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards